• 0212 283 79 02 - 03
  • info@ametist.com.tr

Beden Kitle İndeksi (BKİ) ve İdeal Kilo Hesaplama Aracı


Vücut Kitle Endeksi nasıl hesaplanır?

Vücut kitle endeksi, vücut ağırlığınızın boy uzunluğunuzun karesine bölünmesi ile elde edilir. Sonuç olarak elde edilen değer yani beden kitle endeksi aşağıdaki aralıklarda değerlendirilir.

Uyarı: Sağlık kurumlarında, şişmanlık durumunu ölçmek için kullanılan Beden Kitle İndeksi, yalnızca yetişkinler için geçerli bir ölçüm yöntemidir.

Çocukların ağırlıklarını değerlendirmede kullanılamaz. Ağırlığınızla ilgili bir probleminiz olduğunu düşünüyorsanız, sağlık kurumlarına başvurmanızı tavsiye ederiz.



Beden Kitle İndeksi, yetişkin bir insanın kütlesinin boyuna göre sağlıklı aralıkta olup olmadığını belirlemeye yarayan bir parametredir. Bu değer için belirlenmiş olan aralığın altında kalıyorsanız sağlığınız için biraz kilo almanız, üstünde kalıyorsanız biraz kilo vermeniz tavsiye edilmektedir.

Sağlıklı Kilo Kontrolü

Çoğu diyet yöntemi veya ilaç sizi bir ayda mucizevi şekilde zayıflatacağına inandırır. Oysa doktorlara göre yetişkin bir insanın haftada 1 kilodan fazla vermesi sağlıklı değildir.

Haftada 1 kilodan fazla zayıflamak sağlığınızı tehlikeye atar. Aslında kilo vermek için karmaşık kalori hesaplarına, anlaşılması zor formüllere ihtiyaç yoktur. Yapılması gereken tek şey, hareketi artırmak ve yemeyi azaltmaktır. Aldığınızdan fazla kalori yakarsanız yağ stoklarınız erimeye başlar ve zayıflarsınız.

Kilo kontrolü için ilk adım vücutta ve beyinde başlar. Zayıflamaya karar verilir ve bu inanç doğrultusunda devam edilir. Arada fazla öğünler, kendinizi ödüllendirmeler olabilir ancak dozunu kaçırmamak gerekir.

Eğer kendinizi ödüllendirme biçiminizi doğru belirler ve bu duruma uyarsanız beyin sizi kilo konusunda zorlamayacaktır. Eğer sürekli diyetinizi düşünür, zayıflayıp zayıflamadığınıza bakmak için tartıya çıkarsanız, psikolojik olarak zayıflama gücünüz düşer. Yapmanız gereken en önemli şey iradeli olmak ancak sürekli diyeti ve yediklerinizi düşünmemektir.

Perhizin önemli bir kısmı market alışverişi sırasında yapılır. Abur cuburlar, unlu mamüller ve şekerli içecekleri pas geçip sebze meyve reyonunu daha çok ziyaret ederseniz, işiniz kolaylaşır. Bol ılık su içmek de mide asitlerinin etkilerini azaltır ve acıkmayı geciktirir.